Jesienna faszerowana kaczka z pieczonymi jabłkami i powidłami śliwkowymi

     Niedzielne obiady są idealnym sposobem na rozładowanie kulinarnych fantazji mojej mamy. To po niej odziedziczyłam pasję do gotowania i przede wszystkim pieczenia. Z każdym rodzinnym spotkaniem moja mama zaskakuje wszystkich nowymi smakami. W ubiegłą niedzielę przygotowała wszystkim dobrze znaną faszerowaną kaczkę, lecz ku zaskoczeniu wszystkich dodała do niej śliwkowy sos. 
     Zakochałam się w tym smaku i postanowiłam podzielić się z Wami przepisem na cudowny niedzielny obiad, który wbrew pozorom jest bardzo prosty.

______________________________
 Nadzienie
______________________________



Potrzebujemy:
·  300 gram zmielonej wołowiny
·  200 gram wątróbki drobiowej
·  2 jaja
·  bułka tarta
·  starte jabłko (najlepiej szara reneta)
·  cebula
·  pęczek natki pietruszki
·  czosnek
·  sól i pieprz
   
Wszystkie składniki mieszamy i doprawiamy wedle uznania, powstały farsz odkładamy na minimum godzinę do lodówki by wszystkie smaki złączyły się w jeden.
______________________________
 Powidła śliwkowe
______________________________


Potrzebujemy:
·  śliwki,
·  cukier,
·  nalewka z pigwy
·  2 ząbki czosnku
·  imbir
·  sól i pieprz
    Na suchej patelni karmelizujemy cukier następnie dodajemy przekrojone w pół śliwki, dodajemy pozostałe produkty i czekamy aż śliwki delikatnie się podpróżą, ale nie rozpadną.
______________________________
 Pieczone jabłka
______________________________


Potrzebujemy:
·  8 dużych jabłek (najlepiej szara reneta) Potrzebujemy:
·  cukier
·  ± cynamon

     Jabłka bardzo dokładnie myjemy, przecinamy w poprzek i wydrążamy gniazda nasienne uważając by nie powstała żadna dziura. W powstałe wgłębienie wsypujemy cukier i wedle uznania cynamon.

______________________________
 Dodatkowo
______________________________

Potrzebujemy:
·  1,5 szklanki wywaru warzywno-drobiowego
·  dużej cebuli
·  małej garści szczypiorku
·  3 ząbki czosnku
·  3 łyżki masła
______________________________
  Wykonanie:
______________________________
     Kaczkę myjemy, solimy i pieprzymy. Delikatnie wypełniamy farszem i wkładamy do brytfanny. Dodajemy pokrojoną w piórka cebulę, szczypiorek, czosnek, 3 łyżki masła i 1,5 szklanki bulionu warzywno-drobiowego. Podczas pieczenia będziemy mogli podlewać ją powstałym sosem dzięki czemu nasza kaczka nie wyschnie. Pieczemy około 2 godziny w 180º C.
    Posłodzone jabłka układamy na blasze do pieczenia i pieczemy razem z kaczką.
  Po upieczeniu kaczki powstały sos z przeprawami i cebulą dokładnie miksujemy. Możemy go również podgrzać i skondensować, albo dodać odrobinę mąki jeśli wolimy gęstszy.
    Powidła śliwkowe podajemy gorące, co wzmacnia ich aromat.
Idealnie pasują do tego ziemniaki z odrobiną kminku, które możemy upiec podczas pieczenia kaczki. I jesienny obiad gotowy J

6 komentarzy:

  1. Jestem pewna, że by mi smakowała :) Ja w kuchni trochę działam ale na tak wysokim poziomie jeszcze nie jestem :D. Dużo nauki przede mną ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko tak skomplikowanie wygląda :) a jest bardzo proste

      Usuń
  2. Nigdy takiej kaczki nie jadłam :) myślisz, że Twoja mama przyjmie mnie na rodzinnym obiedzie? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama przyjmie i nakarmi każdego :)

      Usuń
  3. Muszę wypróbować Twoją wersję, bo dotychczas robiłąm albo z powidłami śliwkowymi albo z jabłkami. Taki mix brzmi ciekawe, choć jeszcze muszę wypróbować kaczkę w pomarańczach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaczka w pomarańczach brzmi równie ciekawo :)

      Usuń

Kultura jest Naszą wizytówką.
Mój blog nie jest miejscem na reklamę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...