Tarta z kurczakiem i szpinakiem


Moja pierwsza tarta jest jeszcze w piekarniku, a ja już biorę się za pisanie. Zdjęcia dodam na sam koniec, by nie marnować wolnej chwili  :)
Po ostatniej wizycie u lekarza niestety muszę się trzymać bardziej restrykcyjnej diety. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Łatwo nie będzie, bo kawa bez cukru to dla mnie nie kawa, ale chyba z czasem się przyzwyczaję.
Będąc wczoraj na zakupach kupiłam piersi z kurczaka i szpinak, a dzisiaj postanowiłam wykorzystać prezent, który kupiłam mojej mamie na gwiazdkę ;) czyli formę do tarty. Przepisów naszukałam się w internecie ale nie mogłam się na nic zdecydować, więc skorzystałam z starego przepisu mojej mamy z lekką modyfikacją.
Ciasto:
* 250 gram pełnoziarnistej mąki / zmielonych otrębów
* 140 gram masła
* 1 żółtko
* 2 łyżeczki soli
* 2 łyżeczki cukru4-5 łyżek zimnej wody

Farsz:
450 gram mrożonego szpinaku
0,5 kilo piersi z kurczaka
1 duża cebula
ząbek czosnku
3 jajka
jogurt naturalny / śmietana
* przyprawy
       ja użyłam przyprawy do złocistego kurczaka, curry, słodkiej i ostrej papryki

Przygotowanie :
Ciasto ugniatamy, w razie potrzeby dodając trochę więcej wody, rozwałkowujemy i układamy na wcześniej posmarowanej masłem formie. Nakłuwamy widelcem i wkładamy do piekarnika na 20 stopni temp 180-200'. W tym czasie podsmażamy drobno pokrojoną cebulę, a następnie dodajemy drobno pokrojone i przyprawione piersi z kurczaka. W garnku rozmrażamy szpinak i redukujemy wodę, dodajemy łyżkę masła, czosnek i solimy do smaku. Następnie mieszamy kurczaka z szpinakiem i układamy na tarcie, po około 10 minutach polewamy jajkami roztrzepanymi z śmietaną i pieczemy jeszcze około 30 minut

Pyszne słone sycące ciasto z pełnoziarnistej mąki, do tego kurczak z szpinakiem, czyli jedno z moich ulubionych połączeń. Ja się w niej zakochałam, a Wam polecam spróbować, jeśli jeszcze nie próbowaliście.


pozdrawiam 
Madzia
_______

Ps. Przypominam o konkursie KLIK który trwa do 15 stycznia!


4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Szpinak można wymienić na brokuły i podobno też jest bardzo smaczna :)

      Usuń
  2. Kupiłam taką tartę w proszku kilka dni temu i jutro ją będę robić. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tartach z proszku się nie znam, ale ta robi sie bardzo szybko i wszystkim bardzo smakowało, zamierzam również zrobić pizzę z tym spodem :)

      Usuń

W związku z błędem w kodzie bloga komentarze pojawiają się pd różnymi datami.
Nie martw się - czytam wszystkie więc pisz śmiało!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...