Muffinki marchewkowo - otrębowe


Ciasto przygotowuje się szybko i równie szybko znika ;)
Postanowiłam zrobić babeczki i ciasto w okrągłej formie 24cm średnicy więc zrobiłam dodałam podwojoną liczbę składników. W sam raz do porannej kawy i na podwieczorek.

Składniki:
  • 1,5 szklanki startej marchewki
  • 0,5 szklanka cukru
  • 1 szklanka oleju
  • 1,5 zmielonych otrąb
  • 4 jaja
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy
  • przyprawa do piernika
  • kakao
Pieczemy ok 20 - 30 minut w temperaturze 180' zaglądając od czadu do czasu by ciasto się nie przypaliło, gdyby ciasto się za szybko zarumieniło, to proponuję przykryć folią aluminiową.


Ścieramy marchewkę i mielimy otręby:

Ubijamy pianę z białek:

Dodajemy żółtka do białek i olej:

Mieszamy w drugiej misce suche składniki:

Łączymy mokre i suche składniki:

Dodajemy utartą marchewkę:

Wlewamy do 3/4 foremki gdyż ciasto mało rośnie:

A oto one:

Smacznego!

3 komentarze:

  1. Ale świetny pomysł!
    Muszę tego spróbować.
    Kilka razy jadłam ciasto marchewkowe, ale nigdy sama nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha, mają być same otręby? Żadnej mąki czy jakiegoś "spoiwa"?

      Usuń
    2. Ja użyłam samych zmielonych otrębów i ciasto miało odpowiednia gęstość. Zmielone otręby zastępują nam mąkę. Oczywiście można użyć 1,5 szklanki mąki.

      Usuń

W związku z błędem w kodzie bloga komentarze pojawiają się pd różnymi datami.
Nie martw się - czytam wszystkie więc pisz śmiało!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...