1C) Antycellulitowy peeling kawowy

Niedawno nagrałam dla Was filmik z peelingiem na bazie olejowej, przyszedł i czas na peeling bezolejowy.
Dzisiaj pierwszy kosmetyczny przepis na domową walkę z cellulitem, czyli peeling kawowy.
Lekko zmodyfikowałam przepis, który jest wszystkim dobrze znany.

Potrzebujemy:
* 15ml mocnej kawy
* fusy od kawy (2-3łyżki)
* 15ml  soli (łyżka stołowa)
* 15ml delikatnego żelu pod prysznic, ja użyłam szamponu babydream
* 5ml 1% kwasu hialuronowego (poprawa nawilżenia)

Pewnie zastanowi Was dlaczego nie użyłam olejku który by dodatkowo natłuścił i nawilżył naszą skórę?
Peeling jest pierwszym krokiem który przygotowuje naszą skórę do kolejnych działań.
Zależało mi na tym by dobrze oczyścił skórę z martwego naskórka oraz ją odświeżył, jednocześnie nie tworząc warstwy okluzyjnej na skórze, by kolejne składniki mogły dobrze przenikać.

Dlaczego właśnie takie produkty?
mocna kawa – zawarta w kawie kofeina stymuluje proces spalania tłuszczu, przez co ogranicza powstawanie cellulitu
fusy od kawy – również zawierają w sobie kofeinę, dodatkowo służą jako drobinki ścierające
sól morska – działa odkażająco i tak jak fusy – ścierająco (aż mam ochotę napisać, że sól jest potrzebna by nas zakonserwować, ale to mało profesjonalne stwierdzenie J)
szampon babydream – delikatny detergent który umyje nasze ciało bez przesuszania
1% kwas hialuronowy – stosowany w stężeniu poniżej 20% nie tworzy filmu na skórze i delikatnie ją nawilża

Gotową mieszankę wsmarowujemy kolistymi ruchami w wszystkie newralgiczne części ciała, spłukujemy, osuszamy a następnie wamarowujemy kremik.

O kremikach jak i kolejnych sposobach już niedługo :)

pozdrawiam
Madzia

2 komentarze:

  1. Uwielbiam! Niestety brudzi całą wanne ;) Ale efekt jest warty tego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Peeling kawowy to jeden z prostych a niesamowicie skutecznych kosmetyków samorobionych :) a ten zapach <3

    OdpowiedzUsuń

W związku z błędem w kodzie bloga komentarze pojawiają się pd różnymi datami.
Nie martw się - czytam wszystkie więc pisz śmiało!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...