Ciasto marchewkowe - plan idealny

Ciasto pomarańczowe jadłam u mojej cioci - siostry mojego taty może z rok temu. Delikatna korzenno - piernikowa nuta,lekko mokre ciasto, o nieprzesłodzonym smaku - idealne. Tak je zapamiętałam.
Niestety ciocia przepis gdzieś wsadziła, wiec pozostają mi poszukiwania w internecie. Większość przepisów które znalazłam opiera się mniej wiecej na tych proporcjach.

Składniki:
  • 1,5 szklanki startej marchewki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka oleju
  • 1,5 szklanki mąki
  • 4 jaja
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • dodatkowe przyprawy
Ostatnio mam fazę - na zdrowe, świadome ale i smaczne gotowanie. I pomyślałam sobie by mąkę zastąpić zmielonymi otrębami , co na pewno będzie miało dobry wpływ na nasze jelita, które przede wszystkim mają duuużo więcej substancji odżywczych, od białej, przemielonej maki.
Pomyślałam również by ograniczyć ilość używanego cukru do około 1/4 szklanki, dodając natomiast przemielone ususzone liście stewii, która o dziwo jeszcze żyje i nawet kwitnie na moim parapecie ;).

Kilogram marchewki kupiony, do tego 4 duże, czerwoniutkie, słodkie jabłka z których zrobię mus z nutą cynamonu.

Lubicie ciasto marchewkowe?
Mam nadzieję, że mój 'udoskonalony' - zdrowszy przepis okaże się równie skuteczny.
Może jest ktoś chętny? To zrobię 2 porcje =)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W związku z błędem w kodzie bloga komentarze pojawiają się pd różnymi datami.
Nie martw się - czytam wszystkie więc pisz śmiało!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...