Tonik do włosów przetłuszczających się

Kilka dni temu, wybierając z antiii kosmetyki w jednym z internetowych sklepów, zastanawiałam się nad kupnem toniku do włosów, cena około 13 zł za 150 ml. Przyznam się, że nie lubię kupować kosmetyków w ciemno więc uruchomiłam moje szare komórki, wpisałam w Google "tonik do włosów" i od razu pojawiła się lista stron i blogów z przepisami na ten specyfik. Postanowiłam zaryzykować. Dzisiaj wracając od dentysty podeszłam do sklepu zielarskiego i kupiłam zioła potrzebne do zrobienia w wersji dla włosów przetłuszczających się, czyli ziele tymianku i liście podbiału, zapłaciłam łącznie 4,60 zł a starczy jak nic na litr, jeśli nie więcej. Dodatkowo będziemy potrzebowali odrobiny octu jabłkowego do zakwaszenia toniku.
Tonik stosujemy po każdym umyciu włosów, delikatnie wcieramy w skórę głowy,możemy rozprowadzić na całej długości włosów, nie zmywamy i pozostawiamy do wyschnięcia lub suszymy suszarką.

Składniki : 
  • po 2-3 łyżki każdego z ziół
  • szklanka wrzącej wody
  • łyżeczka octu jabłkowego
W zależności do włosów dodajemy następujące zioła :                                           
  • włosy tłuste - tymianek i podbiał
  • włosy suche - rumianek i pokrzywa
  • włosy z łupieżem - kłącze tataraku i korzeń łopianu






Do szklanki wsypałam po 2 łyżki ziół i zaparzyłam pod przykryciem, tak jak herbatę.

Następnie przecedziłam, ostudziłam i dodałam łyżeczkę octu.

Całość przelałam do 2 butelek.

Jest ktoś chętny z przetłuszczającymi się włosami na buteleczkę toniku?

1 komentarz:

  1. Mam problem z przetłuszczającymi się włosami, ale narazie spróbuję zwalczyć to szamponem ziołowym, jeśli nie pomoże, zrobię tonik :D

    OdpowiedzUsuń

W związku z błędem w kodzie bloga komentarze pojawiają się pd różnymi datami.
Nie martw się - czytam wszystkie więc pisz śmiało!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...