Coffee, tea, or Me? Ziołowe mieszanki Herbarium

   W poprzednich postach odpisałam moje ulubione kolory herbat. Dziś opowiem wam o części moich ulubionych ziołowych mieszanek. Wybrałam 4 ziołowe mieszanki dobrane by pomagać w wybranych w konkretnych przypadkach. Małe sześcioboczne opakowania, a w nich, w osobnych foliowych zamknięte zioła. Bardzo spodobał mi się sposób pakowania, ponieważ mogę zabrać z sobą szczelnie zapakowaną herbatkę, bez obawy, że się pobrudzi, albo uszkodzić i wyspie. 

   

    Do ziołowo-herbacianych mieszanek podchodzę dość sceptycznie i zawsze czytam opakowania. Nie raz widząc ładne opakowanie, które szeptało 'wrzuć mnie do koszyka' kryło w sobie mieszankę z znacznym dodatkiem sztucznych aromatów i dodatków. W tym przypadku mamy bardzo dobry w pełni naturalny skład.



     Ciekawe kolorowe opakowania zachęcają do kupienia, a skład pozwala mi się na nie skusić. Opakolanie 10 herbate ko sztukę 1,99 zł i dostępne są sezonowo w Biedronkach podczas tygodni z zdrową żywnością. Początkowo dostępne były 3 warianty - aktywne trawienie, zdrowe gardło,  na spokojny i dobry sen. Podczas ostatniego zdrowego tygodnia pojawiły się dwa nowe warianty czyli kontrola masy ciała i cukier w normie.

Cukier w normie
Zawarta w produkcie morwa biała wspomaga utrzymanie prawidłowego metabolizmu węglowodanów, zawarte w produkcie: korą, cynamonu, jałowiec, łopian większy wspomagają utrzymanie prawidłowego poziomu cukru we krwi.
Skład: liść morwy białej, owoc jarzębiny, korą cynamonu, owoc jałowca pospolitego, owoc kolendry siewnego, skórka słodkiej pomarańczy, korzeń łopian 



  Mieszanka ta opiera się na morwie białej która od dawna stosowana jest przy problemach z cukrem, pozostałe zioła poprawiają trawienie.

Kontrola masy ciała
Herbatka ziołowa, zawarte w produkcie: ostro krzew paragwajski, gorzka pomarańcza wspomagają kontrolę masy ciała, a koper włoski, kminek, mięta i głód wpływają na komfort trawienia.
Skład: Yerba Mate, owoc kopru włoskiego, liść mięty pieprzowej, owoc anyżu, owoc kminku zwyczajnego, nieookorowany korzeń lukrecji, liść pokrzywy, owoc głogu strzępiastolistnego, owoc rokitnika zwyczajnego, herbata zielona, skórka pomarańczy gorzkiej, ekstrakt z gorzkiej pomarańczy, kwiat rumianku pospolitego

     Jest to jedyna mieszanka, w której głównym składnikiem jest Yerba Mate. Jakiś czas temu moja mama piła ją w dużych ilościach, ale ja jakoś nie mogłam sie do niej przekonać. Pozostałe zioła wpływają na procesy trawienie,  wydzielanie żółci i kwasu żołądkowego. Ze względu na skórkę i ekstrakt z pomarańczy ma ona jej delikatny smak.

Na spokojny i dobry sen
Zawarte w produkcie: melisa, rumianek, chmiel i mięta wykazują działanie relaksujące i wspierają fizjologiczny proces zasypianie.
Skład: liść melisy, kwiat rumianku, szyszki chmielu, liść mięty pieprzu wejść, ziele męczennicy, ziele trawy cytrynowej





    To moja ulubiona mieszanka. Od dawna pije melisę wieczorami, by wyciszyć się po aktywnym dniu. Połączenie jej smaku z trawą cytrynową, aromatem rumianku i miętą jest bardzo smaczne i idealnie odpręża, pozwalając się wyciszyć. Jest moim sposobem na uniknięcie migreny po stresujących egzaminach. Niestety mone ciało po stresujących sytuacjach ma tendencję do wieczornych migren. Kilka szklanek naparu nie raz pomogło mi pozbyć się tego irytującego bólu. 

Na zdrowe gardło
Zawarte w produkcie: macierzanka, koper włoski, anyż i tymianek wpływają na prawidłowe funkcjonowanie gardła, krtani i strun głosowych.
Skład: ziele macierzanki, siemię lniane, owoc kopru włoskiego, owoc anyżu, ziele tymianku






     Ta ziołowa mieszanka skończyła mi się po ostatniej anginie. Zazwyczaj początek wiosny kończy się u mnie kilkudniowy bólem gardła,  a czasem angina.  Miło leków staram się wtedy systematycznie powoli pić zioła by 'przebywać gardło'. Siemię lniane sprawia, że zaparzania mieszanka gestnieje delikatnie z czasem że względu na śluz. Działa on okluzyjnie i zmniejsza drapanie w gardle.

    Dokładny skład mieszanek:

Często pojęcie zioła? Wierzycie w ich działanie? 


Maddzik

26 komentarzy:

  1. Mam tą na gardło ale jeszcze nie piłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko poczujesz, że coś Cię łapie to warto spróbować :)

      Usuń
  2. W sumie żadnej z tych jeszcze nie kupiłam, ale mam dwie wersje Yerba Mate też z Biedronki i są całkiem dobre.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tego jeszcze nie mam :) ale w mojej biedronce dziś ich nie było :(

      Usuń
  3. Piłam wersję na gardło :) smaczna była.

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam smakowe herbatki, ale nie mam dostepu do biedronki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można zamówić w necie, albo poprosić kogoś by kupił i wysłał pocztą. Ja nie wyobrażam sobie dnia bez kilku ziołowych herbatek.

      Usuń
  5. Na zdrowy i spokojny sen to coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na spokojny sen mam w domu ale nigdy nie piłam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze ich nie stosowałam ale czaję się na ta na gardło oraz na spokojny sen :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Za każdym razem, gdy chciałaś napisać "morwa" komputer zrobił Ci psikusa i wstawił inne słowo;p
    Nie widziałam tych mieszanek. Ale uwielbiam biedronowską pokrzywę z trawą cytrynową, melisę z pomarańczą i jabłko-mięte:) Uwielbiam ich smaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) -już poprawiam. Za jabłkiem z miętą nie przepadam, ale melisę z pomarańczą uwielbiam :)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Ja czarnej już nie pije, może czasem, jak odwiedzam rodzinę.

      Usuń
  10. Kiedyś byłam fanką herbaty czarnej z cytryną, później zaczęłam sięgać po inne herbaty, aż w końcu sięgnęłam po zioła i dzisiaj to moje ulubione herbatki. Nie wiem czy działają, myślę, że takie na trawienie na pewno pomagają, ale inne? Odchudzające to tylko jako wspomaganie i to takie sobie. Wiem, że lipa dobrze działa na gardło, mam tendencje do pochrząkiwania i lipa znakomicie nawilża gardło. Niektórym picie pokrzywy pomaga, ja różnicy nie zauważyłam. Ale piję, bo lubię i wierzę, że zioła pite systematycznie mają na organizm dobry wpływ :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Systematyczne picie kilku filiżanek naparu na pewno wpłynie pozytywnie na uklad trawienny, co pośrednio może wpłynąć na delikatny spadek wady. Nic nie zastąpi ćwiczeń i zdrowego odżywiania.

      Usuń
  11. Piję właśnie tę na gardło - pyszna! Uwielbiam nuty tymiankowe :)

    OdpowiedzUsuń
  12. to ja poproszę herbatkę na spokojny i zdrowy sen :) nawet nie zwróciłam uwagi, że są dostępne w Biedronce :) kupię przy okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja posiadam "kontrola masy ciała" i zdecydowanie mogę polecić. Tak jak napisałaś jest lekka w smaku więc nawet ci którzy nie przepadają za ziołowymi herbatkami ją polubią. Piję zawsze po posiłku i zawsze przynosi mi ulgę. Organizm lepiej się po niej czuje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja posiadam "kontrola masy ciała i chciałam sie zapytać czy od niej sie chudnie

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam czy jest mozliwy zakuo herbatki na fardli ooza birdronka?

    OdpowiedzUsuń
  16. Szkoda tylko ze od dluzszego czasu nie mozna dostać tej na zdrowe gardlo,bo jest skuteczna.

    OdpowiedzUsuń

W związku z błędem w kodzie bloga komentarze pojawiają się pd różnymi datami.
Nie martw się - czytam wszystkie więc pisz śmiało!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...