Zupa z zielonego groszku

Siedząc w pracy przeglądałam blogi kulinarne i kilkakrotnie widziałam przepis na zupę z zielonego groszku i bardzo nabrałam na nią ochotę, więc korzystając z dzisiejszego święta postanowiłam ją ugotować.
Użyłam :

  • kilku skrzydełek i szyi z kurczaka na których zrobiłam wywar
  • mrożoną mieszankę jarzynową na zupę
  • trochę mrożonej fasolki szparagowej
  • i oczywiście zielony groszek, również mrożony =)
  • przyprawy: liść laurowy, ziele angielskie, pieprz w ziarnach, sól
Na porcję dla ok. 3-4 osób użyłam 4 skrzydełek, z 250gram mrożonych warzyw, dużą garść fasolki i prawie całe opakowanie mrożonego groszku czyli z 400gram.

Zaczynamy od zagotowania wywaru z  kurczaka i mieszanki jarzynowej, następnie dodajemy fasolkę i większość groszku, gotujemy aż warzywa będą miękkie i miksujemy(pieprz,ziele angielskie i  liście laurowe wyjmujemy), dodajemy resztę groszku i gotujemy jeszcze z 15-20minut.

Ja do mojej zupy dodałam pieczone kawałeczki z piersi kurczaka w marynacie z:
  • słodkiej i ostrej papryki
  • przyprawy do gyrosa
  • soli, pieprzu
  • musztardy francuskiej
  • i odrobiny miodu co nadało mu lekko słodkawi zapach

Kurczaka możemy upiec albo usmażyć, ja piekłam ciastka więc skorzystałam z nagrzanego piekarnika.
(wystające "pałeczki" to upieczone ciasto francuskie które zostało po wykrojeniu ciastek.)

Zupa ma bardzo ciekawy słodkawy smak i ostrawosłodki kurczak bardzo do niej pasuje, a kazałki ciasta francuskiego dodatkowo ją urozmaicają. 

1 komentarz:

  1. Mmmm wygląda smakowicie :) muszę wypróbować ten przepis chociaż troszkę go zmodyfikuję :)

    OdpowiedzUsuń

W związku z błędem w kodzie bloga komentarze pojawiają się pd różnymi datami.
Nie martw się - czytam wszystkie więc pisz śmiało!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...